خانه / مقالات / برنده باش تیراندازی!

برنده باش تیراندازی!

برنده باش را در «تیراندازی» و «سوارکاری» اجرا کنیم!

تحلیلی از “مهدی رحیمی”
(پژوهشگر مدیریت و بازاریابی)

مسابقه «برنده باش» و اتفاقات و حواشی آن، سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی در این روزها شده است. مسابقه ای که شرکت کنندگان در آن طبق مقرراتش بایستی تعدادی سوال خریداری کنند و در مدت زمانی محدود به آنها پاسخ دهند تا با یک رقابت فشرده در محیط اپلیکیشن این برنامه، به جمع ۴ نفر پایانی راه پیدا کنند. تا بتوانند در مقابل دوربین شبکه ۳ با مخاطبان میلیونی اش قرار گیرند و برای کسب جایزه بزرگ ۱۰۰ میلیون تومانی به سوالات مجری آن پاسخ دهند. در صورت شکست هم فارغ از وقت و انرژی که فرد شرکت کننده برای این مسابقه صرف کرده، دچار زیان مالی ناشی از خرید سوالات هم میشد که به نوعی قمار به حساب می آمد!

در ابتدا، شکل و شمایل این برنامه مرا یاد فیلم معروف «میلیونر زاغه نشین» انداخت. فیلمی اسکار گرفته که به موضوع حضور یک نوجوان فقیر در یک مسابقه با جایزه نقدی سنگین که شبهات مربوط به تقلب در این مسابقه، داستان این فیلم را رقم می زد. حواشی از این شکل که گاهاً در مورد «برنده باش» هم شنیده میشد اما هیچ وقت به بررسی صحت آن پرداخته نشد!
به هر حال با فتوای مراجع عظام تقلید و دستور رهبری، این مسابقه به حالت تعلیق درآمد که امیدواریم در مورد سایر برنامه ها و مسابقات اینچنینی صدا و سیما نیز اقدامات مشابه رخ دهد.

پیشنهاد: تیراندازی و سوارکاری

فعالیت بنگاه های شرط بندی فوتبال و رشته های دیگر، سراسر دنیا را فراگرفته و متأسفانه در کشور ما هم دیده می شود. این فعالیت ها غالباً بصورت نرم افزاری است و کاربران زیادی به سادگی مشغول پیش بینی و شرط بندی ها می شوند و تبعات شکست ها نیز نمود ظاهری در جامعه پیدا می کند.

با توجه به شرایط موجود، پیشنهاد می کنم که مسابقات «تیراندازی» و «سوارکاری» جانشین «برنده باش»های تلویزیون شود. این اتفاق که نه تنها “حلال” هست، بلکه با تزریق سرمایه به این دو ورزش کهن، اسلامی و جذاب باعث پیشرفت شان شده و مخاطب و تماشاگران زیادی را به خود جذب خواهد کرد.
طراحان این مسابقات می توانند با نظر مراجع و کارشناسان خبره در قالب برنامه های تلویزیونی و یا مسابقات میدانی با محوریت این ۲ رشته، فعالیت کنند که قمار هم به حساب نمی آید.

لینک یادداشت در خبرگزاری شفقنا

همینطور ببینید

acl-iran2020-mrtalk

بررسی انصراف ایران از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

انصراف ایران از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ تحلیل از «مهدی رحیمی» (پژوهشگر رسانه و بازاریابی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *